Wanneer is iets nu een klacht? Wat voor de een niet storend is kan door een ander als heel kwetsend worden ervaren. “Ik voel mij niet serieus genomen”, of : “Hij was heel neerbuigend…” zijn voorbeelden waarbij onder andere emotie en beleving een rol speelt.
Er zijn verschillende stappen te onderscheiden:
STAP 1: Ik heb een klacht: wil of kan ik hier iets mee?
STAP 2: Voorbereiding van het gesprek
STAP 3: Het gesprek
STAP 4: De officiële procedure
(Klik op bovenstaande links voor de desbetreffende informatie).
De studieadviseurs kunnen je behulpzaam zijn bij het analyseren van de situatie en bezien hoe je van daaruit het beste verder kunt. Vragen waarmee je onder meer terecht kunt bij een van de studieadviseurs:
- "Waar ik mee zit, is dat wel een klacht?"
- "Zijn er ook andere mogelijkheden om dit op te lossen dan via een officiële procedure?"
- "Hoe weet ik zeker dat het voor mij geen verdere repercussies zal hebben als ik een officiële klacht indien?"
Je kunt ook altijd zelf het hoofd beveiliging bellen, Rob Pel. Zijn telefoonnummer is 06 55 1212 67. Zijn email is Security-rob.pel@vu.nl. Het mag ook altijd via de studieadviseurs!