Inschrijven voor de master na behalen bachelordiploma

Hoe en wanneer schrijf ik me de eerste keer in als masterstudent in Studielink?


Wanneer je het bachelordiploma hebt aangevraagd en je bent uitgeschreven als bachelorstudent, kun je je per daarop volgende maand inschrijven als masterstudent in Studielink. Als je met de masteropleiding begint, dien je altijd per eerste van de maand waarin je start als masterstudent ingeschreven te staan, ongeacht met welke stage je de master begint (klinische, keuze- of wetenschappelijke stage).

N.B Alleen als startende masterstudent kun je je per 1e van elke maand inschrijven en hoeft dit dus niet per 1 september, tenzij je in september met je masteropleiding begint. Daarna geldt wel dat je – zolang je masterstudent bent – je elk jaar per 1 september moet (her)inschrijven  

Wat is er anders bij de eerste keer inschrijven als masterstudent?  

Extra vragen beantwoorden en uploaden documenten in VUnet
Wanneer je je voor de eerste keer in Studielink inschrijft als masterstudent krijg je een aantal extra vragen te beantwoorden in VUnet, waarna je automatisch wordt geregistreerd in het programma Peoplesoft. Dit is het personeelsregistratiesysteem van VUmc. Registratie in Peoplesoft is een voorwaarde om in aanmerking te komen voor een tegemoetkoming in de reiskosten tijdens je stages en toegang te krijgen tot het VUmc-netwerk.

Na afronding van je inschrijving in Studielink, ga je vervolgens naar VUnet en klik je op ‘Aanmelding nieuwe opleiding afronden’. Hier beantwoord je alle vragen en upload je de gevraagde documenten.

De extra vragen betreffen:

  • Burger Service Nummer (BSN), zie paspoort of ID-kaart        
  • IBANBankrekeningnummer en BIC-code. Dit bankrekeningnummer moet op je eigen naam staan anders wordt de vergoeding tegemoetkoming reiskosten niet uitbetaald. Wanneer de BIC-code en/of het IBAN nummer niet is ingevuld kan de inschrijving niet worden goedgekeurd!
  • Wel of geen recht op OV-reisproduct in verband met hoog of laag tarief tegemoetkoming reiskosten

Daarnaast dien je altlijd te uploaden:

ėn indien van toepassing

  • Bewijs van de DUO-IB-groep als je nog geen 34 jaar bent en geen recht hebt op een ov-reisproduct. Heb je wel recht op OV, dan klik je op ik verzend het later en ga je verder met de overige vragen
  • Als je geen VUmc-bachelordiploma hebt (aangevraagd/behaald), wordt je geacht ook je (bachelor)diploma te uploaden. Heb je wel een VUmc-bachelordiploma aangevraagd/behaald dan hoeft dit dus niet.

Als je de vragen niet invult of het gevraagde document niet (goed) uploadt, word je door de faculteit niet toegelaten. Zorg dus dat je je ruim op tijd inschrijft en dit goed voorbereidt.

WAT MOET IK NOG DOEN NA MIJN INSCHRIJVING IN STUDIELINK en het beantwoorden van de vragen in VUnet?
Nadat je inschrijving volledig is afgerond, haal je twee weken later je medewerkerspas VUmc en je inlogaccount voor het VUmc netwerk op bij het Servicepunt (ZH -1 A 14.1) in de kelder van het ziekenhuis. Vergeet dit niet!

Heb je toch nog vragen over het inschrijven?
Neem bij vragen contact met ons op via master.gnk@vumc.nl